Voksne

Turn for Voksne

Turn for voksne er for både nybegynnere, gamle turnere og viderekomne. Det er et tilbud for alle som ønsker å prøve seg på turn.  

Vi har Turn for voksne mandager kl. 2000 – 2200.

Våre turn for voksne-partier fokuserer riktig nok på turn, men det stiller ingen krav til tidligere turnerfaring. Det er ca 30 minutter oppvarming og deretter en time i apparatene. Vi avslutter med styrketrening og uttøyning til slutt. Trenerne fordeler seg på de ulike apparatene og gymnastene avgjør selv hvor de skal trene.

Turn for voksne er sosialt og morsomt og gir god trening uansett hvilket nivå du er på.

Og husk!
Det er aldri for sent å starte og turne!

%MCEPASTEBIN%

 

AKTIV MAMMA
Dette er en trening på dagtid for mammaer som ønsker å komme i form igjen etter fødselen, og som ønsker å kunne ha med babyen på trening.
Treningen har tidligere vært en kombinasjon av trening ute og inne, men dette har vi etter ønske fra deltakerne endret til ren styrketrening for hele kroppen.

Treningen ledes av en av våre tidligere utøvere og nåværende turntrener, Silje Broadhurst. Silje er utdannet fysioterapeut, og har ca 10 års erfaring som fysioterapeut i Sandnes kommune.

Lettsvett, mandag 19.00-20.00
Passer for de aller fleste. Timen inneholder kondisjonstrening, styrketrening og uttøyning.

Yoga, mandag 20.00-21.00
Velkommen til en yogatime som passer for alle, uansett alder fysisk form. Fokus er på å kunne roe ned kropp og sinn. 

Timen består av rolig flytyoga kombinert med fokus på enkelte asana ( stillinger). Vi tar oss god tid til avspenning og meditasjon til slutt.

Intervalltrening, onsdag 19.00-20.00
Timen har en oppvarmingsdel, hoveddel med kortintervalltrening der vi gjør øvelser i 20 sekunder med pause i 10 sekunder, nedtrapping og uttøying.
Timen passer for alle. Det kreves ingen/lite evne til koordinasjon, eller at du følger rytme og takt, og man tilpasser øvelser etter sitt nivå.

Her oppnår en god kondis og styrke. Vi bruker musikk i timen for økt motivasjon. 

Trampolinetrening / Jumping Fitness, torsdag 18.30-19.30
Trening på minitrampoline gir god utholdenhet, og forskning viser at det er mer effektivt enn jogging og mye mer skånsomt for leddene. Flere hundre muskler er i bruk under treningsøkten. Alder, størrelse og nivå spiller ingen rolle om du bare vil ha det gøy. Trinn og koreografi er enkel å lære og garantert en rask forbedring i ytelse også for nybegynnere.

Alle har hver sin trampoline og deltakeren hopper etter enkel koreografi til musikk.
Sweat, Burn, Bounce, Have Fun.

Step/styrke, torsdager 19.30-20.30
Basic kondisjons- og styrketrening med bruk av step. Vi jobber med enkle trinn sang-for-sang uten mye hopp. Passer for de fleste mtp alder og nivå

Damer stevneparti og kvinnelige veteraner

Disse gruppene trener inn et ferdiglaget program som vises frem sammen med andre turnere fra kretsen/landet. Partiene deltar på Kretsturnstevner, Vestlandsturnstevner, Landsturnstevner og Gymnaestradaer.

Det er også ønskelig at gruppene deltar på Sola Turn’s egne arrangement (jul og vår).

Partiene deltar på foreningens egne oppvisninger (jul og vår), samt får tilbud om å delta på arrangement i regi av Rogaland Gymnastikk- og Turnkrets.

Seniortrening

Dette er gruppen for våre eldste medlemmer. Vi tilbyr god og tilpasset trening etterfulgt av sosialt samvær over en kopp kaffe og litt å bite i. Vi samarbeider med Lionsklubben på transport til og fra treningsstedet.